Værdigrundlag

Fællesskab

Glade børn og voksne, der har tillid til hinanden og hjælper hinanden på tværs af aldersgrupper, skaber trivsel. Der er plads til mangfoldighed i det forpligtende fællesskab.

Morgensamling - Traditioner - Skolevenner - Forældre en del af fællesskabet - Værdiløft i fællesskab.

Udvikling

Vi ønsker at danne vores elever i et godt børneliv samtidig med, de bliver forberedt til deres voksenliv. Ukendt land introduceres i relationer, og nye landskaber åbnes.

Leg og læring går hånd i hånd. Vi lærer i relationer og forskellige tempi. Den naturlige nysgerrighed og kreativitet fodres.

Inddragning af skoven og omgivelser - Entreprenørskab og innovation - Projektorienteret undervisning og fremlæggelser.

Faglighed

Børn udfordres og må gerne stå på tæer i tillid til, at han/hun bliver set og anerkendt for at gøre sit bedste.

Stolthed - Kvalitet - Fordybelse - Opgaveløsning på mange forskellige måder - Æstetiske processer.

Læring har de bedste forudsætninger i et fællesskab med plads til rummelighed

Vi er stolte af at kunne tilbyde professionelle og faglige rammer, hvor gensidig respekt og fællesskabsfølelse er bærende elementer. Vi har ja-hatten på og sætter standarden for et miljø, hvor hjertevarme, fleksibilitet, synergi og energi udleves i hverdagen. Vi begynder dagen med morgensamling.

Musik og sang forener mennesker og skaber grobund for et stærkt fællesskab.

Aktiviteter i den friske natur

Vi får vind i håret og kommer ud over stepperne. Vi træder direkte ud i naturen. Udeliv er bonus til konkretisering af fagligheden, relationsskabelse og fællesskab.

Skoven i baghaven udvider rammerne for en spændende undervisning.